چيزي شبيه گزارش!

نويسنده:مريم صبوري




به گزارش گزارشگر ما، هنوز مدرسه ها شروع نشده، موج هنرنمايي و نقش آفريني بعضي از دانش آموزان خيلي هنرمند در زمينه هاي خطاطي، حکاکي و نقاشي در حاشيه ي کتاب هاي درسي و نيز روي ميزهاي بخت برگشته و در و ديوار زبان بسته ي مدرسه ها، آغاز شده است! بر اساس اين گزارش، در نمايشگاهي که از مجموعه ي آثار اين هنرمندان گمنام بر پا نشده بود، تصويرهاي بسيار عجيب و غريب چون کله ي آدميزاد، دم روباه، برگ چغندر، در قابلمه ، لنگه کفش ، خيار شور، ديگ وحتي در يک مورد،تصوير يک قاطر به چشم مي خورد.
بر اساس اين گزارش ، در بررسي هاي به عمل نيامده، اين هنرنمايي ها ريشه ي تاريخي دارد. دليلش هم وجود نقاشي هاي مشابه ديواري و سقفي ( منهاي قاطر که احتمالاً در آن زمان وجود نداشته) در داخل غارهاي قديمي است! غارهايي که بعيد نيست روزي کلاس درس نيز بوده باشند!!
بر اساس همين بررسي ، با توجه به هزينه ي بسيار بالايي که اين قبيل هنرمندي ها در پايان سال تحصيلي بر روي دست مديران مدرسه باقي مي گذارد، بايد هرچه سريعتر در محو و ريشه کن کردن اين قبيل هنرمندي ها راه چاره اي انديشيد و هر چه زودتر به ادب کردن اين قبيل هنرمندان، اقدام کرد!
از پيشنهادهاي قابل توجه در اين زمينه، اين است که از سال آينده، براي اين قبيل دانش آموزان هنرمند کتابهاي ويژه اي که صفحه هاي آن ، تمام و کمال سفيد باشد، چاپ شود!! تا هم قدر و ارزش هنرنمايي اين هنرمندان ثبت شود وهم بقال ها و چقال ها و لبوفروش ها و تخمه فروش ها از نعمت تماشاي اين قبيل آثار هنري بهره مند شوند!
منبع:شاهد نوجوان،شماره 54